MàJ : des animations et nouveau nerf de la M4A1-S
Publié le 16 septembre 2015
par Florent Pateau
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MàJ : des animations et nouveau nerf de la M4A1-S

Valve nous propose aujourd'hui une mise à jour apportant un nouveau système d'animation des joueurs sur CS:GO. On note également quelques modifications intéressantes sur la M4A1-S, le Zeus, le Dual-Berettas et le système de signalement.


Les animations

Ce nouveau système modernise le squelette et la hitbox des joueurs afin d'avoir un meilleur rendu image / corps pour vos ennemis et coéquipiers. Les animations du corps, du déploiement d'arme, du désamorçage de bombe et de la montée d'échelle ont également été mises à jour.

Les développeurs de Counter-Strike expliquent également que la mise à jour des maps, l'ajustement de des armes sont juste des moyens de faire constamment évoluer le jeu. Ils prévoient de continuer à améliorer les animations durant les prochaines MAJ.

La M4A1-S, Zeus et Dual-Berettas

Comme pour chaque mise à jour depuis quelques temps la M4A1-S a le droit à son petit nerf. Celle-ci se voit cette fois-ci diminuée sa pénétration ainsi que son ROF tandis que sa dispersion augmente. Seul vrai point positif, les armes ne devraient plus dépasser à travers certains murs fins pouvant révéler des positions.

De son coté le Zeus, comme durant l'ESL One Cologne se retrouve au prix de 100$, une bonne nouvelle pour les trolls du jeu !

Enfin, les Dual-Berretas se retrouvent eux totalement boostés avec une meilleure pénétration d'armure et une augmentation de sa portée.

Les autres modifications

Pour le reste on retrouve quelques bugs fix au niveau de l'UI et de certains rendus, l'apparition d'un viewmodel Lerp sur la GOTV et enfin la possibilité de signaler les ennemis "anti-compétitifs" qui par exemple perdraient volontairement.

Le changelog complet (en anglais)

[ ANIMATION / GAMEPLAY ]
– Replaced all player body animations (Existing character models retained for demo compatibility)
– Replaced all world model weapon animation
– Updated shared player skeleton
– Re-rigged all player model geometry and player scaffold animation
– Updated animation networking to continually synchronize animation state instead of periodically latching
– Player animation sequence selection is now server-initiated
– Added new player states including bomb defusal and ladder climb poses
– Added thirdperson weapon deploy animations to more accurately represent viewmodel deploy state
– Extended all vertical aim matrix ranges to encompass the majority of vertical aim pitch so weapons line up precisely to firing angle
– Added reverse-bone-merge animation support so weapon models can store and play independent animation on the player holding them
– Added support for arbitrary numbers of articulated mechanical parts on world weapon models
– Updated weapon world model articulation points, bodygroup presets, holster positions and reverse-bone-merge skeletons
– Added physics motion to holstered attachment weapon locations
– Added support for non-polygonal capsule-shaped hit volumes, defined by a line segment and radius
– Replaced shared hitboxes with new capsule-based set
– Rebuilt player ragdoll angular constraints, physics hulls, and interaction pairs
– Ragdolls now assume more exact pose of their parent player on physics init
– Re-built animation statemachine to support blending locomotion over any weapon aim or action poses
– Enabled support for dynamic player animation layer re-ordering
– Sequence blendlayers now correctly contribute to computed cyclerate
– Added defuser cables and multimeter model
– Added hlmv support for capsule rendering, submodel attachment previewing, ragdoll constraint limit and bone name rendering, plus numerous small fixes
– Added model format support for named bodygroups, combined physics hulls, activity modifiers and animation system specific metadata

[ UI ]
– Fixed a bug where the mini-scoreboard armor/helmet information was not displaying for coaches
– Added sv_show_voip_indicator_for_enemies server convar. If set, it will make it so the ‘voice chat’ icon shows over enemy players as well as allies when they are using their microphone.
– Added sv_showbullethits feature to visualize server-confirmed hits and near-misses on listen servers

[ RENDERING ]
– Fixed improper stencil state in glow pass rendering

[ GAMEPLAY ]
– Added dynamic player culling to prevent players and weapons poking through thin walls and revealing their position
– M4A1-S:
— Reduced price
— Reduced armor penetration
— Reduced ROF
— Increased base spread

– Zeus x27
— Reduced price to $100

– Dual Berettas
— Increased armor penetration
— Increased range modifier

[ GOTV ]
– Added viewmodel position lerp to gotv camera transitions

[ OVERWATCH ]
– Players can now report enemies for anti-competitive griefing (i.e. deliberately losing).

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1 commentaire

Avatar barbouy
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barbouy
Le 17/09/2015 à 17:35
Enfin une mise à jour sympa, sauf pour les joueurs de m4...
Mais sinon le reste ca fait plaisir puis ca donne une nouvelle apparence au jeu ! :D
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